Wednesday, March 2, 2011

ေတြ ့ဖူးသမွ် (၁)

ဒီေန့ အတန္းလစ္ျပီး သူငယ္ခ်င္းတစု ဘုရားသြားဖို ့တာဆူေနၾကသည္။ ဒီေန ့ က်ေနာ့ဘဝတစ္ခုလံုးတြက္ အမွတ္တရဆံုးေန့ပင္။ ေအးခ်မ္းေသာ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေပၚတြင္ ကို္ယ္စီဘုရားဝတ္ျပဳေနသည္ၾကားမွ က်ေနာ္ သတိျပဳမိသူကား ဘုရားဝတ္ျပဳတာမေတြ့ သို ့နွင့္ က်ေတာ္ သူမဝတ္ျပဳတဲ့ခ်ိန္မေတြ ့မိတာေနလိမ့္ဟု ေတြး လိုက္မိသည္။ ထိုေန့မွစ က်ေနာ္သူမ၏ပံုရိပ္မ်ား ေမ့မရ က်ေနာ္ရင္ထဲ ေနာက္ၾကိမ္ျပန္ဆံုေအာင္ ေတာင့္တ ေနမိသည္။

ကမာၻၾကီးက်ဥ္းလြန္းသည္ဆိုတာ က်ေနာ္ယံုျပီ။ က်ေနာ့္၏ျပင္းျပေသာခံစားခ်က္ေၾကာင့္လား က်ေနာ္တို ့ေရစက္ရွိေသာေၾကာင့္လား က်ေနာ္သူမကို ေနာက္တစ္ၾကိမ္ဆံုျပန္ျပီ။ က်ေနာ့သူငယ္ခ်င္းေက်ာင္းလိုက္လည္ သည့္ေန့ပင္။

"မ" သည္က်ေနာ့ထက္ အတန္းၾကီးယံုမက ထက္ျမတ္သြက္လက္ ေသာမိန္ခေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္ကေလးဆန္လြန္းသ ေလာက္ "မ" အရာရာေစ့စပ္ေသခ်ာလုပ္ကိုင္တတ္သူ။ "မ" အခ်စ္ကို က်ေနာ့္ရဖို ့ခက္ခဲလြန္းလွသည္။ သို ့ေသာ္ ၾကိဳးစားသမွ်အရာ ထင္လာခဲ့ျပီ "မ" အခ်စ္ကို ခက္ခဲစြာရျပီး "မ"က်ေနာ့ကို လက္ခံတာဘယ္ေတာ့မွ ေနာင္တမရေစရဖူး ယံုၾကည္ျပီးလက္ခံေပးတဲ့ "မ" တြက္ "မ" ယံုၾကည္မွဳကိုမွန္ကန္ ေအာင္ က်ေနာ္ဘဝနဲ့ရင္းျပီးသက္ေသတည္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အခက္ခဲမွဳန္တိုင္းက "မ"နဲ့က်ေနာ့္ၾကား အေျဖမေပးခင္တည္းကရွိေနတာ ခ်စ္မိခဲ့ျပီးမွေနာက္မ ဆုတ္နိုင္ပဲေရွ့တိုးမိတဲ့ က်ေနာ္ အရာရာရင္ဆိုင္ဖို ့ျပင္ဆင္ျပီးမွ ေရွ့တိုးခဲ့မိလို ့ မည္သို ့ပင္ခက္ခဲေသာ္လည္း က်ေနာ္ေနာက္မဆုတ္ဖုိ ့ဆံုးျဖတ္ျပီးသာ။ အေၾကာင္း ကား နွစ္ဖက္မိဘလက္မခံနိုင္ေသာ အေျခေနပင္။ မိဘေတြအပစ္မဟုတ္ က်ေနာ့္နွလံုးသား၏ ေတာင္းဆိုျခင္းကိုက်ေနာ္ မတားနုိင္ျခင္းသာ။

"မ"ကိုအိမ္ေထာင္ခ်ေပးေတာ့မည့္သတင္း က်ေနာ့္ရင္ထဲ ပူေလာင္လြန္းလွသည္။ က်ေနာ္ "မ"ကို အဆံုးရွံဳး မခံနိုင္ဖူး။ တစ္ခုတည္းေသာနည္းက ခိုးေျပးရန္သာ။ မိဘအဆင္ေျပေအာင္ညွိလိုု ့မရသည့္ ဘာသာေရး ကျခားနားေနေတာ့ ဒီနညး္အျပင္ေရြးစရာလမ္းမရွိေခ်။

ကံဆိုးရြားလြန္းသည့္ က်ေနာ္တို ့နွစ္ဦး "မ"ကို သြားေခၚရာ လမ္းထိပ္တြင္ပင္မိေလသည္။ "မ" အကိုေမာင္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ခုလက္ခ်က္ ေၾကာင့္ က်ေနာ္ မေသရံုတမယ္။ ျပင္းဖ်ားေတြတက္တာေတာင္ "မ"ကိုသာ ေယာင္ ရမ္းေခၚေနမိသည္။ က်ေနာ့မိသားစု က်ေနာ့္ကို ေနာက္ ဆုတ္ဖို ့ထားေနရက္က်ေနာ္ နွလံုးသားထဲရွိသူနဲ့သာ က်ေနာ္ဘဝတစ္ခုတည္ေဆာက္ခ်င္တာ အျပစ္လား။က်ေနာ္လဲလို့မျဖစ္ဖူး အိပ္ယာ ထဲကုန္းရံုးထ "မ"သူငယ္ခ်င္း မ်ားကို ကူညီေတာင္းေသာ္လညး္ "မ" ကိုနယ္ပို ့ထားမွန္းသိလိုက္သည္။

သတင္းစာေဟာင္းေတြဝယ္တယ္။ ဒန္အိုးဒန္ခြက္ေတြဝယ္တယ္။ အိမ္ေရွ့မွအထမ္းသည္ကို အဖြားက လွမ္းေခၚလိုက္သည္။ ရွိသမွ်သတင္း စာေဟာင္းကို ယူကား က်မ ေရွ့ထြက္လာစဥ္ ခပ္ႏြမ္းႏြမ္း ဦးထုပ္ ငိုက္ငိုက္ေစာင္းထားေသာသူက "မ"ေခၚေတာ့မွ က်မနွလံုးသားတစ္ခု လံုးအားအင္အျပည့္ ေပါ့။

အဲဒီေန့ ဘဝဆိုတာကို သုညကစ တည္ေဆာက္ခဲ့ရသည့္ေန့ ငွက္ေပ်ာ္သီးတစ္လံုးဟာ ညစာအျဖစ္စားခဲ့ရတဲ့ေန့ ဘဝ၏ ခက္ခဲမ်ား က်ုေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ျပီး တစ္ဦးကိုယ္တစ္ဦးနားလည္မွဳအျပည့္ျဖစ္ျဖတ္သန္းခဲ့ျခင္း နွစ္ဖက္သိုင္းဝိုင္းစာနားေပးထားျခင္းေၾကာင့္ က်ေနာ္တို ့နွစ္ဦးဘဝအရာရာဟာသာယာစိုေျပလာသည္။

ခုေတာ့ သားသမီးမ်ားနွင့္ က်ေနာ့္ကိုမိသားစု ေလးတစ္ခုဖန္တီးေပးတဲ့ "မ" ပထမအရြယ္မွာ သြက္လက္ထက္ျမတ္ ျပီ ခ်စ္စရာေကာင္းသလို ဒုတိယအရြယ္မွာ မိခင္တစ္ေယာက္ေမတၱေတြေဝေနခဲ့တဲ့ အလွ တတိယရြယ္မွာ ေအးခ်မ္းတဲ့ အပစ္ကင္းစင္လြန္းတဲ့ "မ" ရဲ့အလွေတြက က်ေနာ့္တြက္ေတာ့ ဘုရားကေပးတဲ့ဆုလဒ္ကို ျမတ္နိုးတ ဲ့ဆုလဒ္ပဲလား။

ေတြ ့ဖူးေသာ ျမင္ကြင္းတစ္စံုကိုပါ။ တကယ္ေျပာခ်င္ေသာအေၾကာင္းကမေရာက္ေသးပါဖူး အလုပ္လည္း မအားတာေၾကာင့္ ဒီနားတင္္ရပ္ထားလိုက္ရျခင္းပါ။
အားလံုးသာယာခ်မ္းေျမ့တဲ့ဘဝကိုပိုင္နုိင္ၾကပါေစရွင္း
မိုး

5 comments:

  1. အင္းး ..
    စာေတြ ေရးထားတာ အရမ္း ျမန္ေနသလိုပဲ .. း))
    အရွည္ကို ေစာင့္ေနပါမယ္ေနာ္ .. း)

    မိုးခါး

    ReplyDelete
  2. တကယ္ေျပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းက ဘာမ်ားပါလိမ့္ ?????

    ခင္မင္လ်က္
    ကုိကုိေမာင္(ပန္းရနံ႔)

    ReplyDelete
  3. တို႕လို႕တန္းလန္း... း))

    ခင္မင္တဲ့
    ေန၀ႆန္

    ReplyDelete
  4. ဟားးး ေစာေစာက အဆက္ကို သြားဖတ္ၾကည့္တာ လံုးဝနားမလည္ ဘူး .. အဲဒါနဲ႕ ရွာေဖြျပီး လာဖတ္တာ.. ေကာင္းတယ္.. ဆက္ေရးပါ.. ပို႕စ္တခု တည္း အစ အဆံုး ဆိုရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္..

    ReplyDelete
  5. အခ်စ္တစ္ခုနဲ႔ တည္ေထာင္လိုက္တဲ့ အိမ္ေထာင္ေရးေပါ့ေနာ္..
    ဘာေတြျဖစ္လာမလဲ ..။

    ReplyDelete